הגדלת המכירות בחנות האינטרנטית

הקמתם לעסק שלכם חנות אינטרנטית ואתם מעוניינים להגדיל את הרווחים.

במאמר זה נציג כמה דרכים לשפר את המכירות בחנות האינטרנטית על ידי פעולות פשוטות שיכולות לעשות פלאים.


הקמת חנות אינטרנטית היא תהליך לא קל, הדורש המון סבלנות ואורך רוח, וגם השקעה כספית כזו או אחרת.

בתהליך זה יש כמובן לבנות את החנות, בין עם לבד או על ידי מפתח, לחבר דומיין לחנות, לקנות או לייצר מוצרים, להזין את כלל המוצרים עם התיאור שלהם לחנות, לתחזק את החנות, וכמובן להשקיע בשיווק החנות. 

שכן חנות , יפה ככל שתהיה, ללא מבקרים בה לא שווה דבר.


אם עמדתם בכל זה, כל הכבוד, אך זוהי רק ההתחלה.

כרגע אתם מוכנים לשלב הבא והחשוב לא פחות, להתחיל להרוויח מהחנות.

אתם צריכים לשאול לכל שכל אדם המבקר בחנות, בסופו של דבר גם ירכוש מוצר אחד או יותר מהחנות שלכם.

וכן, גם שיהיו כמה שיותר מבקרים בחנות.


שיפור יחס המרה אם יש לכם חנות אינטרנטית, סביר להניח ששמעתם את המונח יחס המרה.

תארו לכם חנות שבה יש כניסה רבה של מבקרים אך בסופו של דבר רובם יוצאים בלי לרכוש דבר בחנות. 

כאן מדובר על יחס המרה נמוך.

המילה יחס מתכוונת ליחס שבין כמות האנשים ששילמו (עברו ״המרה״ מעוד לקוח ללקוח משלם) לכלל המבקרים.


מצד שני בחנות בה כמעט כל לקוח המבקר בחנות גם משלם, כאן מדובר ביחס המרה גבוה.


אז איך נשפר את יחס ההמרה בחנות שלנו?

הנה כמה כללים פשוטים שיכולים לעשות את כל ההבדל:


1. השקיעו ופרטו ככל הניתן לגבי המוצר אותו אתם מוכרים - הלקוחות שלכם לא מכירים את המוצר שאתם מציעים להם ולכן אינם יודעים את היתרון של המוצר שלכם על פני מוצרים דומים אצל המתחרים שלכם.

 המחיר הוא אמנם דבר חשוב, אך לא מעט לקוחות יעדיפו לשלם קצת יותר ולקבל מוצר איכותי יותר.

 על כן, על תמעיטו בתיאור המוצר ורשמו כל תכונה טובה שלו גם אם הדבר נראה ברור מאליו.

 ״אין הנחתום מעיד על עיסתו״ לא תופס כאן.

 אתם צריכים להעיד, וכמה שיותר. כבונוס מצעד זה, גוגל יאהב אתכם יותר.

 זכרו, גוגל אוהב מאוד תוכן, והרבה. ככל שתספקו למנוע של גוגל יותר תוכן בסריקת החנות שלכם, הוא יבין את מהות החנות שלכם יותר טוב, וידרג אתכם במקום טוב יותר בעמודים הראשונים.

השאיפה היא כמובן להגיע לעמוד הראשון.


2. חשבו על הקהל שלכם. התאימו את הפרסום שלכם וגם את נראות האתר בהתאם ללקוחות שלכם. בצעו שינויים באתר מפעם לפעם, שמתאימים לתקופה. לדוגמה, בימי חג ניתן לצאת במבצעים וכולה.


3. לקוחות ירצו לחזור אליכם לקנות שוב אם הם ירגישו שאכפת לכם מהם. לאחר הקנייה, תוכלו ליצור עמם קשר ולשאול אותם אם אהבו את המוצר, ובקשו מהם משוב לגבי השירות והמוצר.


4. אחד הפיצ׳רים שגורמים לאנשים לקנות מוצר מסוים בחנויות כמו אמזון, עליאקספרס ועוד, הוא הביקורת של הקונים.

 אנחנו מרגישים הרבה יותר בנוח לקנות מוצר שאנשים אחרים קנו ואהבו. לכן, מומלץ להוסיף אפשרות הוספת ביקורת עבור כל מוצר שאתם מוכרים בחנות.


5. חשבו על חווית המשתמש. חווית הקנייה צריכה להיות פשוטה ואינטואיטיבית.

 חשבו על חנות אינטרנטית כחנות בקניון. אם היה לכם מבוך בין המוצרים לקופה, הייתם מעדיפים לצאת ולקנות בחנות אחרת.

 לכן מומלץ להימנע מ״מבוכים״ בחנות שלכם.

 Flow פשוט של דף מוצר עם הוספה לסל, עמוד עגלת קניות ועמוד רכישה זה יותר ממספיק.


6. תמרצו את הלקוחות שלכם שלכם לבצע הזמנה עד מועד מסוים. אחת השיטות היא להוסיף כמות מוצרים במלאי.

ניתן לתמרץ לבצע הזמנה עד שעה מסוימת על מנת לקבל את המוצר במשלוח עד הבית חינם או בהנחה.

שיטת מכירה זו מייצרת ״לחץ״ להספיק לקנות לפני שהטבה או מבצע מסוים ייגמר.


7. היו פעילים ברשתות החברתיות.

 אם אתה לא שם אתה לא קיים. אז נכון, לא פשוט לתחזק עמוד פייסבוק, אינסטגרם וכו׳, ויש חברות שמעסיקות עובדים לתפקיד זה במשרה מלאה.

 התחילו רגוע יותר, גם פעילות כלשהי פעם ביומיים הוא בסדר כהתחלה.

 העיקר שתראו גם מחוץ לחנות שלכם. זכרו שבעידן של היום רשתות חברתיות הן בעלות השפעה מכרעת על הצלחה של חברה.


8. היו גמישים בשיטות התשלום שלכם.

 תנו כמה שיטות תשלום שאתם יכולים.

אם האתר שלכם מאובטח SSL, זה כנראה מספיק בטוח לרכישה, אך לא כל לקוח מבין מה זה אומר ויהיו כאלה שיחששו עדיין להזין פרטי אשראי.

יש אנשים שעדיין במחשבה שפייפל היא שיטת התשלום הבטוחה ביותר.

יש אנשים שנוח להם יותר לשלם בביט או בפייבוקס ויש את אלה שיעדיפו לעשות לכם העברה בנקאית לחשבון.

ככל שתספקו יותר אפשרויות תשלום, תוכלו להשיג לכם יותר קונים בחנות אשר יהיו רגועים מספיק לשלם לכם בחנות האינטרנטית שלכם.


9. ספקו תוכן. תוכן זהו הדבר החשוב ביותר לקידום העסק שלכם באינטרנט.

קודם כל זה יביא לשיפור הדירוג של החנות שלכם במנוע החיפוש של גוגל, אך תוכן מעניין המדבר אל הקהל שלכם ממש יקשור את הלקוחות לאתר שלכם.

לדוגמה, אם הקמתם חנות לחיות מחמד, מעבר למכירת המוצרים תוכלו ממש להקים בלוג בנושא בעלי חיים.

ככל שהבלוג שלכם יצליח יותר להביא אנשים אל האתר שלכם, כך המכירות באתר שלכם יגדלו.

מאמר כמו ״איך לגרום לכלב שלך להפסיק לעשות צרכים בבית?״ יכול להביא אנשים שכנראה בעלי כלבים (אחרת לא היו נכנסים למאמר), לקרוא את המאמר, שם תוכלו לשים פרסומת למוצר בחנות שלכם.


10. עשו סקר שוק.

  בדקו מה אנשים אחרים מחפשים, מה הטרנדים היום, איך המוצר שלכם יכול לענות על הצרכים הללו.

 כנסו לקבוצות פייסבוק הנוגעות בתחום שאתם מוכרים בו על מנת לגשש ולראות מה אנשים רוצים.

 תוכלו להעזר בכלים נוספים כגון Google search כדי לראות מילות חיפוש אשר אנשים חיפשו ודרכם הגיעו לאתר שלכם.

 יש עוד דרכים רבות על מנת לבצע סקר שוק. 

 חקרו את הנושא והכי חשוב על תלכו ״עם הראש בקיר״.

 היו גמישים ובצעו שינויים בהתאם לצרכי השוק.


11. ספקו דרך ליצירת קשר בכמה דרכים.

 לקוחות רבים יעדיפו לדבר עם אדם אנושי לפני ביצוע הזמנה, וטופס צור קשר לא יספיק להם, ועלול לגרום להם לנטוש את האתר.

 מספר טלפון של המכירות, או מספר ליצירת קשר בווטסאפ זה רעיון מעולה על מנת לגרום ליותר אמון בחנות שלכם.


12. הוסיפו סרטונים לאתר, קישורים ליוטיוב עם הדרכה או הסבר לגבי המוצר.

 זה יכול לעשות פלאים למכירות שלכם מכמה סיבות.

 ראשית, כאשר האדם המציג את המוצר נראה ומדבר בצורה מספיק אמינה, זה יכול להוריד את רמת החשדנות באתר.

 אנשים יכולים להתרשם מתהליך הרכישה, ולהזמין את המוצר ללא חשש.

 תמונות לרוב עוברות פוטושופ וסרטונים לרוב לא.

 יש לא מעט חנויות אשר מציגות מוצר מסוים אשר במציאות נראה ״נוצץ״ הרבה פחות.

 סרטון יציג את המוצר בדיוק כמו שהוא.

 עם אתם מאמינים במוצר שלכם, תוכלו להציגו ללא ״פילטרים״ בדיוק כפי שהוא.

 אם אנשים יאהבו את מה שהם רואים הם לא יהססו לקנות.





סיכום


הטיפים הבסיסיים הללו אמורים לספק לכם קרש קפיצה בהתחלה שלכם במסע שלכם בתחום המכירות באינטרנט.

תפעול חנות אינטרנטית הוא לא משחק ילדים. זה נושא הדורש עבודה מרובה סביב השעון, ונכונות לעבודה מאומצת.

עם זאת, חנות מצליחה יכולה להניב לכם רווחים יפים (מאוד).

הכדור בידיים שלכם, ככל שתפעלו יותר, ותחפשו פחות קיצורי דרך, כך תגדילו יותר את הרווחים שלכם.

במכירות באינטרנט בפרט ומכירות בכלל, יש המון ניסוי ותהייה.

לא כל מה שנכון לעסק אחד יעבוד לעסק אחר.

אל תפחדו לנסות גישות שונות, אך תמיד תהיו גמישים ולא מקובעים על שיטה אחת.

אז קדימה, צאו לדרך ותכבשו את הרשת עם החנות המטריפה שלכם. בהצלחה.

לפתיחת חנות אינטרנטית בחינם